Zapisy do promotorów dla studentów I roku [2021]

Informujemy studentów pierwszego roku -  od 25 kwietnia godz. 13:00 do 30 kwietnia godz. 13:00 dostępny będzie formularz wyboru promotorów. Wybór promotora jest obowiązkowy. Liczba miejsc do poszczególnych promotorów jest ograniczona. Obszary tematyczne poszczególnych promotorów znajdują się [TUTAJ] w zakładce Tematy prac.

Wyboru promotorów należy dokonać jak najszybciej. Po wyborze prosimy o nie kontaktowanie się z promotorem indywidualnie, ponieważ wkrótce zostaną ogłoszone terminy seminariów dyplomowych.

 

ZAPISY

 

l.p.

Imię i nazwisko promotora

1

prof. dr hab. n. med. Witold Pilecki

2

prof. dr hab. n. farm. Zbigniew Rykowski

3

dr n. med. Jarosław Czeszejko – Sochacki

4

dr n. med. Elżbieta Grajczyk

5

dr n. pr. Andrzej Maciejewski

6

prof. dr hab. n. med. Stanisław Pielka

7

dr n. med. Irena Smółka

8

dr n. med. Lucyna Sochocka

9

dr n. med. Mariusz Stachowiak

10

dr n. hum. Celina Witkowska

11

dr n. o zdr. Wiesław Zielonka, prof. WSM

12

dr n. o zdr. Barbara Prochota

Bezpłatne szkolenia

Szanowni Państwo,
wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom i potrzebom rynku pracy Biuro Karier Wyższej Szkoły Medycznej organizuje cykl bezpłatnych szkoleń związanych z podjęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej w sektorze usług medycznych. Poniżej znajdują się szczególy szkoleń.
Wszyscy chętni proszeni są o wpisanie się na listy, zapisy trwają do 20 kwietnia 2021 r.  25 kwietnia 2021 r.

 

[ZAPISY]

 

Akademia przedsiębiorczości w sektorze usług medycznych
Forma zajęć wykład on-line w czasie rzeczywistym – komunikator ZOOM
 Grupa docelowa studenci zainteresowani podjęciem działalności gospodarczej w sektorze usług medycznych
 Liczba godzin 15, realizacja 5 bloków po trzy godziny zajęć (jeden blok tygodniowo), w godzinach popołudniowych
Metody dydaktyczne wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
Po ukończeniu szkolenia dla wszystkich uczestników, którzy uczestniczyli we wszystkich wykładach certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia wystawiony przez Uczelnię
Termin 20.04.2021 r. – 25.05.2021 r.
Zakres tematyczny
  • Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej – zagadnienia wstępne – 1 godz.
  • Predyspozycje przedsiębiorcy do prowadzenia medycznej działalności gospodarczej – 1 godz.
  • Pomysł na prowadzenie medycznej działalności gospodarczej – 1 godz.
  • Własna firma – od pomysłu do realizacji – 1 godz.
  • Biznesplan – 1 godz.
  • Prawne aspekty rejestracji działalności gospodarczej – 2 godz.
  • Rodzaje prowadzenia działalności gospodarczej – 1 godz.
  • Umowy cywilnoprawne jako sposób prowadzenia dzielności gospodarczej – 1 godz.
  • Składki pracodawcy i pracownika związane z prowadzeniem działalności gospodarczej – 1 godz.
  • Źródła finansowania oraz sposoby pozyskiwania funduszy na założenie działalności gospodarczej – 2 godz.
  • Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – 1 godz.
  • Praktyczne aspekty ochrony danych osobowych – 1 godz.
  • Regulacje dotyczące pandemii wirusa SARS – CoV-2 – 1 godz.

 

Praktyczne aspekty procesu rekrutacji
Forma zajęć wykład on-line w czasie rzeczywistym – komunikator ZOOM
 Grupa docelowa studenci zainteresowani podjęciem działalności gospodarczej w sektorze usług medycznych
 Liczba godzin 6, realizacja 3 bloki po dwie godziny zajęć (jeden blok tygodniowo), w godzinach popołudniowych
Metody dydaktyczne wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
Po ukończeniu szkolenia dla wszystkich uczestników, którzy uczestniczyli we wszystkich wykładach certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia wystawiony przez Uczelnię
Termin 26.05.2021 r. – 10.06.2021 r.
Zakres tematyczny
  • Jak napisać CV – 1 godz.
  • Jak napisać list motywacyjny – 1 godz.
  • Rekrutacja telefoniczna. Uprawnienia kandydata do pracy – 1 godz.
  • Dyskryminacja w trakcie realizacji- środki ochrony prawnej – 1 godz.
  • Rozmowa rekrutacyjna – 1 godz.
  • Pytania, które może zadać pracodawca kandydatowi do pracy zgodnie z prawem. Zakres danych osobowych przetwarzanych w procesie rekrutacji – 1 godz.

Ustalenie wysokości stypendiów w semestrze letnim 2021 oraz wypłaty bieżącej transzy za okres marzec-kwiecień 2021

Informujemy, iż w dniu 14 kwietnia 2021 roku zostały wypłacone:
- stypendia rektora
- stypendia dla niepełnosprawnych
- stypendia socjalne
- zapomogi
Planowana data księgowania wpłat na rachunkach bankowych studentów to 15 kwiecień 2021 roku.

Na rok 2021 uczeni przyznano dotację na fundusz stypendialny w wysokości 257 500 zł (co oznacza 30% spadek względem roku 2020, pomimo identycznej liczby studentów). Jedynie w okresie styczeń-luty 2021 uczelnia już wydała kwotę 92 000 zł , co oznacza że na kolejne 10 miesięcy pozostała kwota do rozdysponowania w wysokości 165 500 zł.
Tym samym wysokość stypendiów w semestrze letnim została ustalona w następujący sposób:

Stypendia dla niepełnosprawnych:
- stopień lekki – 200 zł / miesiąc (przez 5 miesięcy)
- stopień umiarkowany – 300 zł/miesiąc (przez 5 miesięcy)
- stopień zaawansowany 400 zł/miesiąc (przez 5 miesięcy)

Stypendia rektora:
Średnia od 4,83-4,85 – 300 zł/miesiąc (przez 5 miesięcy)
Średnia 4-86-4,90- 350 zł/miesiąc (przez 5 miesięcy)
Powyżej 4,90 - 400 zł/miesiąc (przez 5 miesięcy)

Stypendium socjalne:
- 1400zł/miesiąc (przez 5 miesięcy)

Zapomogi:
- COVID-19 – 400 zł +25% utraconego dochodu +100% refundacji leków i akcesoriów medycznych do wysokości 400 zł (razem nie więcej niż 2400 zł)
- pozostałe zapomogi – ustalane indywidualnie

 

Kanclerz WSM
Aleksander Pękała

Polecamy artykuł - "Narodziny maski" oraz "Wynalazek Doktora Wu" - Gazeta Wyborcza

Szanowni Państwo,

polecamy artykuł Gazety Wyborczej "Narodziny maski" oraz "Wynalazek Doktora Wu(nr. 16/467 - 17 kwietnia 2021 r.)

Zaliczenia z przedmiotu Badania naukowe

Szanowni Studenci,

osoby, które nie uzyskały zaliczenia z przedmiotu Badania naukowe zobowiązane są do dnia 20.04.2021 roku przesłać opracowanie zawierające:

  • Temat pracy naukowej (innym, nie związany z pracą magisterską!
  • Cel główny badań
  • Cele szczegółowe
  • Problem główny
  • Problemy szczegółowe
  • Hipotezę główną
  • Hipotezy szczegółowe

Opracowania należy wysłać na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.